Verzorgingsroutine voor na het sporten

Heb je wel eens nagedacht over wat je allemaal doet als je klaar bent met sporten? Iets om jezelf te belonen voor je harde werk bijvoorbeeld en om je te motiveren om vaker te sporten? Met deze verzorgingsroutine maak je van het sporten en de periode erna een feestje!

Door de maanden (jaren) heen heb ik mezelf een fijne verzorgingsroutine aangeleerd, als beloning voor mijn harde werken. Hierdoor maak ik op een hele simpele manier van mijn na-het-sporten-tijd een feestje. Zo hou ik het sporten makkelijk(er) vol en duik ik met plezier de sportschool weer in. Wie weet dat je er inspiratie uit kan halen.

Verzorgingsroutine voor na het sporten

  1. Douche met een luxe douchegel
    Ik douche graag met allerlei douchegels, maar waar ik het meest fan van ben is de luxe douchegels van Rituals. The Ritual of Ayurveda, de geur met indiase roos en amandelolie, is momenteel favoriet. Deze douchegel pak ik alléén als ik gesport heb, de andere dagen pak ik een normale douchegel. Dit maakt van het douchen direct een verwenmoment. Ik kijk er altijd naar uit. <3
  2. Smeren, smeren, smeren
    Ik probeer minimaal drie keer in de week te sporten omdat ik me er goed bij voel als ik het gedaan heb. Zo voel ik me energieker en heb ik een betere lichaamshouding tijdens mijn werk waarbij ik veel achter een bureau zit. Op sportdagen sta ik twee keer per dag onder de douche. Lekker fris natuurlijk, maar ook slecht voor je huid. Om uitdroging te voorkomen smeer ik mijn lichaam in met een heerlijke bodycrème van Rituals. Momenteel gebruik ik de The Ritual of Sakura Body Cream. Het is al lange tijd een favoriet en doordat de crème snel intrekt lijkt het wel alsof mijn huid het dankbaar opdrinkt. Mijn huid voelt direct heerlijk zacht en soepel aan en het ruikt ook nog eens heerlijk! Hmmm
  3. Comfi kleding
    Als ik helemaal klaar ben trek ik mijn comfi kleding aan. Albert gaf mij met kerst namelijk een heerlijke zachte chilloutfit (#bestmaneverwhohappenstobemyhusband haha). Zo plof ik lekker warm en cosy op de bank of ga ik alvast richting de slaapkamer met een goed boek en steek ik een kaarsje aan. Bijvoorbeeld een Yankee Candle kaars van mijn favoriete kaarsenwinkel.
  4. Drink voldoende
    Het is ontzettend belangrijk om het vocht dat je tijdens je workout verloren bent weer aan te vullen. Je verliest niet alleen vocht doordat je zweet, maar je plast het ook uit. Je lichaam heeft water nodig om alle afvalstoffen af te voeren, maar bijvoorbeeld ook om vitamines en mineralen van A naar B te transporteren en je lichaam op temperatuur te houden. Voldoende drinken is dus ontzettend belangrijk! Als je te weinig drinkt kan je daarnaast ook nog eens smeren wat je wilt, maar blijf je huid er droog uitzien en zie je er zelf ook vermoeider uit. Lekker drinken dus! 😉
Ik vind het leuk om van je te horen: Wat zijn jouw tips om het sporten vol te houden?

Liefs Eveline

BLOGLOVIN – INSTAGRAM – YOUTUBE

Dit wil je vast ook lezen

1 Comment

  1. Yara

    1 februari 2018 at 18:24

    Leuk om dit te lezen! Ik vergeet vaak om na het sporten mijn lichaam goed te verzorgen.
    Liefs,
    Yara

Leave a Reply